minuten gebruik online diensten

Op het moment dat De Telegraaf stopt met Hyves Mobile, meldt Facebook dat de gemiddelde Facebooktijd die gebruikers spenderen op hun mobiel al 8(!) minuten per dag is.

De Telegraaf -kranten uitgever en geen groot visionair op online gebied- ziet hier het zoveelste online avontuur mislukken. Maar ook Google zit zich achter de bekende oren te krabben, want de mobiele Google tijd neemt ook af terwijl zij een succesvol eigen Android platform hebben.

Enorme groei van mobieltjes

In Nederland zijn er al bijna 20 miljoen mobieltjes in omloop! Dat is per persoon 1,2 telefoons en wanneer ik binnen Euretco kijk lijkt dat aantal stukken hoger, iedereen loopt met een privé en zakelijke telefoon. Naast al die aantallen is het datagebruik explosief gestegen, dat merken de mobile aanbieders die al hun oude verdien modellen zien vastlopen en nu dus ons Unlimitted data-abonnementje aan banden leggen.

De echte groei

Maar de echte groei zit in de online verkopen. Nu doen mensen nog sporadisch aankopen(tenzij je de eigenaar bent van de iStore van Apple :-) ) Forrester voorspelt dat de uitgave per persoon niet enorm zullen stijgen (van € 200 in 2011 tot 230 euro in 2017). Het is juist de groep mensen die online kopem met hun mobiel die zo hard gaat groeien. Nieuwe veilige technieken helpen daarbij. Momenteel kopen er 7.6 miljoen mensen met hun mobiel in Europa in 2011 en in 2017 is dat meer dan 79 miljoen in 2017.

m-commerce 2012-2017

 

 

Gepubliceerd door:
avatar Peter is een enthousiaste positieve Internet Junk. Sinds 1995 boven op alle online ontwikkelingen.
Reageer op dit bericht