Facebook Pages

Facebook wordt voornamelijk gebruikt om contact te onderhouden met relaties, maar ook steeds meer om informatie te vergaren. Dit kan door direct informatie op te zoeken in Facebook ‘Search’ of heel simpel te rade te gaan bij wat je relaties in je netwerk leuk vinden.

In de fysieke wereld gaan mensen bij hun vrienden, familie, collega’s, kennissen te rade om te bepalen of een product, dienst of winkel huis echt toegevoegde waarde biedt. Mogelijk hebben die relaties ervaring  met het product. Dit laatste kan nu ook gemakkelijk online door het lezen van reviews van anderen of (nog betrouwbaarder) door na te gaan wat je persoonlijke relaties ervan vinden – bijvoorbeeld je Facebook contacten.

Op Facebook kun je diensten, producten of winkels aanraden d.m.v. een ‘Vind ik Leuk’- knop. Stel Jan vindt winkel ‘Retailers2012’ leuk, dan zien al zijn contacten (gemiddeld zo’n  130) dat Jan ‘Retailers2012’  leuk vindt. Dit maakt voor zijn contacten de drempel om de winkel te bezoeken en daar een aankoop te doen onbewust lager. “Jan vindt het goed, dus het zal dan wel goed zijn…” zouden de contacten uit zijn netwerk kunnen denken. De potentie is enorm, want van de 130 vrienden zullen bijvoorbeeld 10 vrienden het ook ‘leuk vinden’ en dat is weer zichtbaar voor hun (gemiddeld!) 130 connecties enzovoort.

Facebook voor zelfstandige retailers

Het is daarom van belang als zelfstandige retailer om een goed ingerichte Facebook pagina (Page) te hebben. Want met een Facebook bedrijvenpagina kunt je meer laten zien van de winkel. Anders dan bijvoorbeeld Twitter is Facebook veel visueler. Het is hier mogelijk om meerdere foto’s en video’s te plaatsen. Met aantrekkelijke foto’s en/of video’s heeft de bezoeker direct een idee van wat hij bij jullie in de winkel kan verwachten qua beleving, merken en producten.

Grote merken zijn al langer actief op Facebook maar ook de zelfstandige retailer kan met een kleine investering en de juiste inspanning goede resultaten behalen. Actief aan de slag met social media loont! Vandaar dat Euretco Online haar aangesloten ondernemers graag wegwijs maakt in de wereld van social media.

In dit document gaan wij in op de basis van Facebook Pages en vertellen wij hoe je als zelfstandig retailer eenvoudig een Facebook bedrijven pagina kunt inrichten en waar je op moet letten als je aan de slag gaat met Facebook.

Download hier gratis: Facebook voor beginners Aan de slag met een bedrijfspagina

Reageer op dit bericht