gevondenworden

Zoals u wellicht wel gemerkt heeft worden de resultaten van een Google zoekopdracht steeds beter afgestemd op de locatie waar u zich bevindt.

Hierdoor vindt u minder snel websites van winkels of bedrijven die zich aan de andere kant van Nederland bevinden.

Als we testen (vanuit Rotterdam) op het woord ‘Arbodienst’ illustreert dit bovenstaand verhaal. We zien in de top 10 opeens 4 lokale resultaten gericht op Arbodiensten in Rotterdam.

Waar liggen de kansen?

Dit bekent dat u binnen Google beter in staat bent om te concurreren met landelijke spelers zoals Wehkamp. Wehkamp heeft immers geen fysieke locatie.

Daarnaast kunt u beter gevonden worden door klanten die zich dichterbij bevinden en dus relevanter zijn.

Hoe speelt u hier op in

  •  Zorg dat uw adres goed gecommuniceerd wordt op uw website. Mogelijk zelfs in uw website omschrijving.
  •   Zorg dat uw website wordt opgenomen op detelefoongids.nl en op enkele bedrijfsgidsen. Zo vergroot je je zichtbaarheid en hopelijk ook het traffic naar uw site.
  •  Creëer lokale speciale pagina’s gericht op steden. Voor bovenstaand voorbeeld zou een pagina over ‘Arbodienst Rotterdam’ wellicht al veel kunnen uitmaken. Natuurlijk moet de pagina unieke teksten bevatten.

Meer tips over het optimaliseren voor lokale zoekopdrachten vindt u hier.

Tevens kan Euretco Online u helpen met uw website of webshop lokaal te optimaliseren. Wij hebben hier veel ervaring mee. Bent u geïnteresseerd? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Gepubliceerd door:
Raymond Bruijniks "Praat met je klanten, ook online..." Raymond Bruijniks: Social Media Specialist en daarnaast volgt hij de online ontwikkelingen in de retail op de voet