asosgroeiomzet

De internationale online modewinkel ASOS boekte in 2011 een half miljard pond omzet, de helft meer dan in 2010. Het doel is om per 2015 over de miljard te gaan en een wezenlijke concurrent te blijven voor Zalando, H&M en Nelly.

Dat blijkt uit de officiële jaarcijfers die het Engelse bedrijf gisteren publiceerde (PDF). Het verslag laat zien dat de grootste groei vooral buiten het thuisland wordt gerealiseerd. In Engeland groeide ASOS met maar zeven procent, in het buitenland met 103 procent.

De overzeese groeiversnelling is niet verrassend, aangezien de retailer voor twintigers afgelopen jaar drie filialen opende in grote landen: Italië, Spanje en Australië. De onderneming is nu actief in zeven landen, waarvan twee buiten Europa. Wanneer Nederland komt is nog niet bekend.

Dus ook hier is het weer een combinatie van Clicks en Bricks.

Gepubliceerd door:
avatar Peter is een enthousiaste positieve Internet Junk. Sinds 1995 boven op alle online ontwikkelingen.
Reageer op dit bericht