home24

Home24

Online meubelwinkel Home24, zusje van online schoenenreus Zalando en Groupon, heeft haar deuren geopend in Nederland.

Afgelopen maanden waren zij al actief op Facebook om nader kennis te maken met de Nederlandse consumenten en hen te inspireren. Het assortiment is nu nog beperkt, maar moet in de komende maanden groeien naar tienduizend artikelen.

“Slechts vijftien procent van de Nederlanders koopt wel eens een meubelstuk via het web. Daar wil Home24 verandering in gaan brengen. Het aanbod is te klein, dus het is niet aantrekkelijk om op het web te zoeken naar inrichting voor het huis”. Dat stelt Jeroen Naus althans bij de lancering van het filiaal.

Home24 bezorgt gratis thuis en als de bestelling niet bevalt, dan wordt deze ook weer gratis opgehaald.

Bron Home24: Erwin Boogert - Emerce 25 juni 2012

Wat vinden wij?

Onze eerste indruk is:Home24 Onlinemeubelwinkel

  • Eigentijdse en frisse jong wonen beleving
  • Zeer zoekmachine vriendelijk ingericht
  • Duidelijke Duitse inslag (qua collectie en look & feel)
  • Focus op vervangingsaankopen en niet op woonoplossingen
  • Niet alles direct uit voorraad leverbaar
  • Nauwe samenwerking met Duitse leverancier Arte-M
Kortom, het is duidelijk zichtbaar dat er flink geïnvesteerd is en dat het serieus wordt aangepakt.
Home24 heeft in hun doelstelling opgenomen binnen 1 jaar internationaal marktleider te zijn in online meubelverkoop,
dus de verwachting is dat we hier nog veel van gaan horen. 

Online samenwerking

Wij denken dat zelfstandige ondernemers het meest effectief kunnen concurreren met bijvoorbeeld Home24, Wehkamp en MyDeco als zij een gezamenlijk vuist maken. Daarom biedt Euretco gezamenlijke inkoop, content (productdata en fotografie), online marketingdiensten en webshop oplossingen etc. Wij zijn gestart met het realiseren van een groot aantal webshops voor een aantal fashion- en woonondernemers. Uitgangspunt:  samenwerking aan de achterkant maar met behoud van eigen identiteit en zelfstandigheid aan de voorkant, ofwel iedereen een eigen webshop. Er zullen er de komende maanden nog velen volgen.

Wat kun je nu al doen?

Participeren en starten in het webshoptraject is mogelijk, maar je nieuwe webshop is niet direct morgen live. Wat kun je dus nu al doen?

Zorg voor een goede website die duidelijk vertelt wat je doet en waarom je het doet. Kortom, wat jouw verhaal is. Daarnaast is het ook belangrijk een goede afspiegeling van de winkel en het assortiment te geven, zodat men exact weet waarvoor zij bij u terecht kunnen. Uiteraard is het ook belangrijk dat je website goed vindbaar is in zoekmachines als Google. Hiervoor is een moderne en goed gestructureerde website de basis en is voldoende inhoud buitengewoon belangrijk.

Ga ook aan de slag met social media, mocht je hiermee nog niet gestart zijn. Hier kun je hetzelfde verhaal vertellen als op je website. Start vandaag nog en maak een Facebook-account aan en vervolgens een Facebook bedrijfspagina om de naamsbekendheid van de winkel te vergroten. Download GRATIS onze handleiding: “Facebook voor Beginners: aan de slag met een Facebook bedrijfspagina”  hier.
Mocht je al een bedrijfspagina hebben, zorg dan dat deze up-to-date is en dat je regelmatig berichten post. Wees relevant en interessant om te volgen! Communiceer niet alleen maar acties, maar ook tips, feiten en dingen die jou als persoon interesseren en ook relevant zijn voor je doelgroep. Daarnaast zijn er ook andere bruikbare social media kanalen als Twitter en Pinterest. Wij raden je aan ook hiermee aan de slag te gaan.

Mocht je nog vragen hebben over een nieuwe website, het starten met social media of wil je beter gevonden worden in Google, neem dan contact met ons op!

Wij helpen je graag op weg!

 


 

Gepubliceerd door:
avatar Offline geleerd is online gedaan! Rik Klercq
Een reactie
  • avatar
    Jac van Ginneken on 3 juli 2012

    Beste Rik,

    Dank voor dit bericht.

    Online meubelwinkel Home24

    het is inderdaad duidelijk zichtbaar dat er flink is geïnvesteerd.

    Nu wij nog, hoop ik

    Reply
Reageer op dit bericht