Uw eigen webwinkel.

Euretco gelooft in de combinatie tussen ‘Bricks’ & ‘Clicks’, oftewel een online winkel openen naast de fysieke winkel. Ook de vele onderzoeken van gerenommeerde bedrijven en instellingen wijzen erop dat Bricks & Clicks de toekomst heeft. Deze versterken elkaar namelijk, vandaar dat wij ook steeds meer aanvragen krijgen voor het bouwen (of begeleiden bij) een eigen webwinkel!

Totaaloplossing Magento webshop

Euretco heeft hard gewerkt aan een totaaloplossing om voor de zelfstandig ondernemer een succesvolle webwinkel te realiseren: de ‘achterkant’, de logistiek en de webkassa is allemaal al geregeld door Euretco. Het is nu van belang een design te bepalen, zodat we na het ontwerpen kunnen starten met de bouw van de shop.

Wij werken  met een webwinkel systeem Magento (the Enterprise Edition), waarbij elke ondernemer zijn eigen ‘look en feel’ kan hanteren voor de webwinkel. Naast een eigen huisstijl en eigen content pagina’s zijn ook verschillende check-out processen, Social Media integratie etc. allemaal mogelijk naar de wens van de ondernemer.

Indien gewenst kunnen wij u ook adviseren over het design van de webshop, maar u kunt er uiteraard ook voor kiezen om uw eigen vormgever hier een rol in te laten spelen.
Belangrijk om te weten m.b.t. design is het volgende:

Doeltreffend webdesign is vaak ‘eenvoudig’ design.

  • De eerste indruk is belangrijk, zorg voor de overzichtelijkheid voor terugkerende klanten.
  • Laat duidelijk blijken dat uw site een webwinkel is: toon uw producten
  • Foto’s, productsheets, video: alles kan en graag! Mits het met beleid wordt toegepast.
  • Ruime en geschikte functionaliteit is niet iets van een standaard pakket, maar definiëren we met u.
  • Maak afrekenen (check-out proces) overzichtelijk en niet te lastig.
  • Zo weinig mogelijk klikken, zo kort mogelijke formulieren (geen scrollen) voor het verzamelen van de klantinformatie (geen onnodige informatie vragen)
  • Verleen service, zowel online d.m.v. orderhistorie, track&trace mogelijkheden, tell-a-friend opties e.a. functionaliteiten.
  • Zorg ook dat u telefonisch en via e-mail bereikbaar bent en goed en snel reageert. Er zijn al bedrijven die hun hele klanten service op Facebook hebben
  • Zorg voor goede en duidelijke feedback over de orderbevestiging, middels de factuur, over de levertijd en de status van de opdracht.
  • Feedback op zoveel mogelijk verschillende manieren aanbieden: bij betalen middels de website, via e-mail, evt. telefonisch
  • Maak een prognose voor het te realiseren werk, maak capaciteit vrij.
  • Zorg voor promotie via uw bestaande communicatiemiddelen, maar gebruik ook internet, zoals bijvoorbeeld Google en Social Media. En onderschat niet wat u daarmee zelf kunt bereiken. Dat geldt ook voor direct-marketing via e-mail aan uw bestaande relaties. Hou uw klanten actief.
  • Denk na over wie de content van de homepage straks gaat verzorgen en waar goed fotomateriaal vandaan kan komen?

Onthoud dat “shoppen” geen “kopen” is, het is een proces. Shopping is supposed to be fun!

the look webwinkel

Het is niet voor iedereen gemakkelijk te bepalen hoe u wilt dat uw webwinkel eruit moet komen te zien en welke functionaliteiten deze moet hebben.

Daarom ter inspiratie een aantal voorbeelden die u moeten helpen te bepalen wat u wel en niet wilt.

Een nieuw filiaal

En dan is de webshop klaar en krijgt u ‘de sleutels’ van uw nieuwe winkel! Het echte werk kan gaan beginnen. De ondernemer zal namelijk zelf etaleren en de online marketing van de webwinkel doen. Beschouwt u de webwinkel daarom ook echt als een nieuw filiaal, ondanks het feit dat Euretco veel werkzaamheden u uit handen neemt is er nog steeds veel te doen!

Binnen Euretco hebben we veel al eens gedaan, dus u kunt alles vragen.

Heeft u vragen of wilt u meer informatie ontvangen? Neem dan contact met ons op.


Reageer op dit bericht