Woonbranche moet online accelereren

Dat is de conclusie uit het rapport van Marketing Bureau AMWEKO. Volgens het rapport is er een behoorlijke kloof tussen retailers in de woonbranche en hun klanten.
Hoewel internet en sociale media voor consumenten een steeds belangrijkere rol spelen in het proces van oriëntatie en aankoop, kijkt de woonbranche nog ouderwets tegen de inzet van internet aan.

Social media, mobile marketing of zoekmachine optimalisatie worden niet tot zeer beperkt ingezet, zo blijkt uit het rapport. Tevens krijgen consumenten amper de mogelijkheid om bedrijfsinformatie te vinden op de website van het bedrijf of om al dan niet digitaal contact op te nemen. “Dit zijn redelijk basale dingen die in een moderne website en internet marketing activiteiten niet mogen ontbreken, zeker niet met de consumententrend dat men zijn eigen kanaal van contact zoekt”, aldus Marconcepts.
Volgens Marsconcepts is het voor de woonbranche het belangrijkst om te beseffen dat de consument het platform bepaalt en niet de aanbieder. “Een strategie van informeren, inspireren en interactief dialoog in een online setting zal beter werken dan het traditionele ‘push model’ van aanbiedingen”, aldus Marsconcepts.

Euretco biedt online diensten aan die inspelen op de behoeften van de moderne/online klant en zorgt dat u op een eenvoudige wijze grote stappen kunt maken op het internet.

Gepubliceerd door:
avatar Peter is een enthousiaste positieve Internet Junk. Sinds 1995 boven op alle online ontwikkelingen.