zoekmachine optimalisatie

Gevonden worden in Google

Zoekmachine optimalisatie of SEO (Search Engine Optimization)  is het optimaliseren van websites met als doel zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van zoekmachines (zoals Google) te verschijnen. Deze zogenaamde ‘ organische zoekresultaten’  zijn een belangrijke bron van bezoekers naar uw website. Deze bezoekers kunnen potentiële klanten worden als u hen op een goede manier ontvangt op uw website.

HET VERSCHIL TUSSEN BETAALDE EN ONBETAALDE ZOEKRESULTATEN

Betaalde zoekresultaten / Search Engine Marketing (SEA)

Betaalde zoekresultaten ziet u bovenaan en rechts van de ‘organische zoekresultaten’. Hiervoor betaalt u de zoekmachine een betaald bedrag per klik naar uw website. Dit is een Quick Start oplossing, en geeft direct resultaat. Als u niet meer betaalt, bent u ook niet meer vindbaar.

Onbetaalde of organische zoekresultaten

Op de onbetaalde zoekresultaten wordt veel meer geklikt dan op de betaalde zoekresultaten. U betaalt niet voor iedere bezoeker naar uw website, maar optimaliseert uw eigen website voor bezoekers en zoekmachines waardoor u een hogere positie in Google krijgt. Een lange termijn investering met een lange termijn resultaat.

WAAROM INVESTEREN IN ZOEKMACHINE OPTIMALISATIE

Goed gevonden worden in Google, dat wil iedereen. Een hoge positie in zoekmachines betekent meer bezoekers naar uw website of webshop. Uw website moet zich qua techniek, gebruiksvriendelijkheid en inhoud onderscheiden van uw concurrenten om mee te doen voor de hoogste posities in Google. Belangrijk, want hiermee verzekert u uzelf van een constante stroom van potentiële en nieuwe klanten.

Investeren in zoekmachine optimalisatie is investeren in uw online aanwezigheid op lange termijn. Euretco Online heeft een dienstenpakket ontwikkeld waarmee u kunt scoren ten opzichte van uw online en offline concurrenten. Hier kunt u meer nieuwe klanten mee naar uw website, webshop en winkel genereren. Een absolute voorwaarde om online (en daarmee ook offline) te kunnen overleven.

HOE GAAT ZOEKMACHINE OPTIMALISATIE TRAJECT IN ZIJN WERK

Er zijn duizenden factoren die van invloed zijn op de positie van uw website in de zoekresultaten. Het succes van een SEO-traject valt of staat echter altijd bij een belangrijke basisvoorwaarde: een technisch goed gebouwde website. Een website of webshop zal aan een aantal technische factoren moeten voldoen voordat wij een zoekmachine optimalisatie (SEO) traject ingaan. “Je kunt tenslotte geen huis bouwen op een slechte fundering”. Daarom is deel één van een SEO traject het beoordelen van de website door middel van onze Website Scan.

HOE WERKT HET

STAP 1 – Uw producten of diensten

Wij ontvangen vooraf graag een lijst met producten en/of diensten die u aanbiedt in uw winkel. Hoe uitgebreider deze lijst, hoe beter.

STAP 2 – Zoekwoorden onderzoek

Wij doen uitgebreid onderzoek naar zoektermen die voor uw business relevant zijn. Wij houden daarbij rekening met de zoekvolumes (het aantal mensen dat zoekt op bepaalde woorden) en concurrentie ( op welke woorden is er veel en op welke is er weinig concurrentie?).

STAP 3 – Bepalen zoekwoord combinaties

Op basis van het zoekwoordenonderzoek bepalen wij een aantal zoekwoordcombinaties die voor uw website interessant zijn en welke zoekwoorden mogelijkheden bieden.

STAP 4-  Uw huidige posities in zoekmachines 

We meten uw huidige positie in zoekmachines voor de zoekwoordcombinaties. Ook kijken we in Google Analytics hoeveel mensen via zoekmachines op uw site terecht komen.

STAP 5 - Aanmaken en optimaliseren van de webpagina’s

Nadat we de zoekwoord combinaties voor uw website hebben bepaald, gaan we specifieke pagina’s optimaliseren voor bepaalde zoekwoordcombinaties. Daarbij hebben we aandacht voor tekst, afbeeldingen, links en alles wat erbij komt kijken.

STAP 6 - RAPPORTEREN

Wij sturen u een rapport met gegevens over bezoekersaantallen, verkeersbronnen (Google, andere websites of bijvoorbeeld een verzonden nieuwsbrief) en posities in zoekmachines.

Wilt u meer informatie ontvangen of heeft u vragen over zoekmachine optimalisatie, neem dan contact met ons op. 

 

Marcel Krikke, SEO/SEA specialist
via: online@euretco.com

 

Gepubliceerd door:
avatar Marcel Krikke is Online Marketeer en SEO/SEA specialist bij Euretco Online