Clicks en bricks

‘Je hebt absoluut een winkel nodig om een goede woninginrichter te kunnen zijn’.

Het vakblad Woninginrichters heeft ons gevraagd om te reageren op deze stelling. Onze reactie is uiteraard jazeker, voor de woonbranche blijft de winkel voor productbeleving, inspiratie en persoonlijk advies een belangrijke schakel in het aankoopproces van de consument.

De woninginrichter verkoopt geen standaard producten maar persoonlijke woonoplossingen. De woninginrichter levert maatwerk dat na intensief contact met de klant tot stand komt waarbij het fysiek bekijken en voelen van de producten een belangrijke rol spelen. Maar het is ook voor een woninginrichter noodzakelijk dat hij/zij goed en volledig aanwezig is binnen het onlinekanaal. Want het feit is wel dat meer dan helft van de consumenten online oriënteert voordat zij overgaan tot winkelbezoek of aankoop. De consument verwacht de winkel ook online dus zorg ervoor dat je de consument niet teleurstelt!

Kijken, kopen, betalen, leveren, online-offline
Want zoals Joost Steins Bisschop schreef in zijn artikel (Bron: Frankwatching 10 juni’12): “Kijken, kopen, betalen, leveren, iedere combinatie online-offline is straks mogelijk. Alles heeft een evenwicht, al is het een tijdelijk evenwicht. Het zal nooit meer zo zijn dat alle handel zal plaatsvinden in bakstenen winkels of op markten met houten kramen. Online is niet meer weg te denken. Tegelijkertijd zal het niet zo zijn dat er ooit nog slechts online wordt gekocht. Wij mensen zullen elkaar en de winkels altijd blijven opzoeken. Om een zijden voile tussen de vingers te voelen, om de knopjes op de geluidsinstallatie te bespelen. Het boek zal nooit verdwijnen, het e-book ook niet. Het vinyl vocht zich terug vanuit een verloren positie.”

“Een verkoper wil verkopen, hoe doet er niet toe, als het maar bij hem is. Met een iPad door de winkel, in de winkel kopen en thuis brengen, mobiel kopen en op voorraad leggen, aparte parkeerplaatsen voor ophalers. Kijken, kopen, betalen, leveren, iedere combinatie online-offline is straks mogelijk. Uiteindelijk praten we niet meer over Cross Channel, E-commerce maar gewoon over commerce ofwel handel!”

 


Gepubliceerd door:
avatar Offline geleerd is online gedaan! Rik Klercq
Reageer op dit bericht